قرص دیمن هیدرینات|در سفر چه داروهایی همراه خودمون ببریم؟

اگر قصد سفر دارید، لیستی برای وسایل مورد نیاز خود خواهید داشت. لازم است بدانید که یکی از مهم‌ترین اقلامی که باید در سفر به همراه داشته باشید، داروهای مورد نیاز در سفر هستند. مهم ترین داروهای مورد نیاز در سفر، قرص دیمن هیدرینات برای حرکت، دارویی سرماخوردگی، دارویی ضد سردرد، ضد تهوع و سرگیجه، ضد اسهال و ضد حساسیت می باشند.

 

دارو در سفر

داروهای ضد درد و تب بر در مسافرت

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین داروهایی که لازم است به‌طور حتم در سفر به همراه داشته باشید، داروهای ضددرد و تب‌برها هستند. به‌طور کلی ممکن است مسافران به دلایل مختلف و متنوعی همچون کمردرد ناشی از بلند کردن چمدان، پادرد ناشی از راه رفتن طولانی مدت و همچنین سردردهای ناشی از جت لگ یا پرواززدگی دچار درد‌های طولانی مدت و آزاردهنده شوند.

این درد‌ها به‌خودی‌خود سبب می‌شوند که شما نتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. بنابراین می‌بایست دارو‌های تب‌بر و ضددرد را به همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از این دارو‌ها استفاده نمایید. از جمله داروهای ضددرد و تب‌بری که می‌توانید بدون نسخه آن‌ها را تهیه کنید، می‌توان به استامینوفن، ژلوفن و ایبوپروفن اشاره کرد.

دارو‌های ضد تهوع و اسهال برای مسافرت

یکی از مهم‌ترین و بهترین داروهایی که لازم است در طول سفر به همراه داشته باشید، داروهای ضد اسهال هستند. به همراه داشتن داروهای ضد اسهال و تهوع از آن جهت‌ حائز اهمیت است. زیرا ممکن است در طول سفر غذاهای جدیدی را امتحان کنید که با ذائقه شما همخوانی نداشته و در گوارش شما اختلالاتی را ایجاد نمایند. از جمله بهترین داروهایی که برای بهبود اسهال موثر خواهند بود می‌توان به لوپرامید و بیسموت ساب سیترات اشاره کرد.

همچنین از آنجایی که با ابتلا به اسهال بدن دچار کم آبی خواهید شد، استفاده از قرص‌های الکترولیت در جهت بهبودی شما بسیار موثر واقع می‌گردند.

احتمالا اغلب افراد در طول سفر خود از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب نخواهند کرد، بنابراین مبتلا شدن به تهوع، سوزش معده و رفلاکس اسید محتمل خواهند بود. در این صورت قادر خواهید بود تا برای بهبود این عوارض از دارو‌های ضداسید همچون شربت معده استفاده نمایید. از جمله دارو‌های ضد اسهال و ضد تهوعی که می‌توانید در طول سفر استفاده نمایید به شرح زیر هستند:

  • فاموتیدین: برای معده درد و رفلاکس
  • لوپرامید: برای اسهال
  • اندانسترون: برای تهوع
  • هیوسین: برای دل دردهای شکمی
  • قرص دیمن هیدرینات: تهوع و سرگیجه در اثر حرکت ماشین یا هواپیما

دارو‌های ضد تهوع در سفر

دارو های سرماخوردگی در مسافرت

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های شایعی بوده که در تمام فصول ممکن است برای افراد به وجود آید. با وجود این‌که برخی از سرماخوردگی‌ها بسیار سطحی بوده و با گذشت کمترین زمان بهبود می‌یابند. اما ممکن است در طول سفر خود به سرماخوردگی شدیدی مبتلا شوید که بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما در طول سفر داروهایی برای درمان سرماخوردگی به همراه داشته باشید تا در هنگام ابتلا به این بیماری، به‌راحتی بتوانید خود را درمان کرده و از سفر خود لذت ببرید.

حتی ابتلا به سرماخوردگی سطحی نیز در طول سفر ممکن است سبب گردد که نتوانید از سفر خود لذت ببرید. داروهایی که لازم است  برای درمان سرماخوردگی در سفر به همراه داشته باشید، می‌بایست در جهت برطرف کردن گرفتگی بینی، رفع آبریزش بینی و رفع خارش چشم باشند. از جمله این داروها می‌توان به قرص سرماخوردگی، فکسوفنادین، سودوافدرین و گایافنزین اشاره کرد که تاثیر بسیار زیادی در کاهش و برطرف نمودن این علائم دارند.

داروهای خواب آور در مسافرت

یکی دیگر از مهم‌ترین داروهایی که لازم است در طول سفر به همراه داشته باشید، داروهای خواب‌آور هستند، زیرا مواردی همچون پروازهای طولانی که مسافران را دچار جت لگ می‌کنند، باعث بی‌خوابی آنان خواهند شد. همچنین این امکان وجود دارد که بسیاری از افراد پس از سفر و قرار گرفتن در مکانی جدید نتوانند خوابی راحت و آسوده را تجربه نمایند. یکی از بهترین داروهای خواب‌آوری که می‌توانید برای آسوده خوابیدن در سفر به همراه داشته باشید، ملاتونین نام دارد، زیرا ملاتونین به تنظیم مجدد ساعات داخلی بدن کمک خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید ملاتونین یکی از هورمون‌ها در بدن انسان است و به همین سبب قادر خواهید بود که ملاتونین را به شکل مکمل هم خریداری نمایید. از آنجایی که ملاتونین یکی از هورمون‌های طبیعی در بدن است، در شما وابستگی ایجاد نخواهند کرد و شما قادر خواهید بود تنها برای چند شب از این دارو استفاده نمایید تا چرخه خوابتان تنظیم شود؛ این یکی از مزیت‌های این دارو محسوب می‌شود. برای تاثیر هرچه بیشتر این دارو پیشنهاد می‌شود که ۳۰ دقیقه قبل از خواب این دارو را مصرف کنید.

قرص دیمن هیدرینات در مسافرت

احتمالا تا به حال برای شما پیش آمده زمانی که داخل وسایل نقلیه‌ای همچون قطار، هواپیما، اتومبیل، کشتی و قایق در حال حرکت هستید، دچار علائمی همچون تهوع، دل درد و بی‌قراری شده باشید. این علائم مخصوصا در مسافت‌های طولانی، شما را بسیار اذیت کرده و آزاردهنده خواهند بود. بنابراین لازم است داروهایی را به همراه داشته باشید که بتوانند از بیماری حرکت در شما را جلوگیری نمایند. از جمله این داروها می‌توان به قرص دیمن هیدرینات اشاره کرد.

به‌طور کلی قرص دیمن هیدرینات در اغلب افراد بسیار موثر بوده و سبب بهبود حال آن‌ها می‌شود. در صورتی که این دارو تاثیری برای شما نداشت، می‌توانید از گزینه دیگری تحت عنوان اسکوپولامین نیز استفاده کنید؛  اما به‌طور کلی شواهد نشان می‌دهند که اکثر افراد پاسخ مثبتی به قرص دیمن هیدرینات داده‌اند.

قرص دیمن هیدرینات در مسافرت

داروهای ضد حساسیت برای مسافرت

مواجه شدن با محیط جدید و محرک‌های طبیعی جدید احتمال ایجاد حساسیت و آلرژی را در افراد افزایش می‌دهد. از آنجایی که علائم آلرژی بسیار خسته‌کننده هستند، پیشنهاد می‌شود که به همراه خود داروهای ضدحساسیت همچون آنتی هیستامین، لوراتادین یا دیفن هیدرامین را داشته باشد. البته اگر قصد رانندگی در طول سفر را دارید، از مصرف داروی آنتی هیستامین خودداری نمایید، زیرا این دارو خاصیت خواب‌آوری دارد.

قرص دیمن هیدرینات برای چیست؟

قرص دیمن هیدرینات برای تهوع و سرگیجه در اثر حرکت ماشین یا هواپیما می باشد.

قرص فاموتیدین برای چیست؟

این دارو برای معده درد و رفلاکس در مسافرت مناسب می باشد.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افرادی که قصد مسافرت دارند مطرح می‌گردد این است که برای مسافرت چه داروهایی به همراه خودمون ببریم؟ داروهایی همچون سرماخوردگی، ضدسردرد، ضدتهوع و اسهال، داروهایی برای حرکت همچون قرص دیمن هیدرینات و… برای سفر بسیار ضروری خواهند بود. در نظر داشته باشید که برخی از این داروها خواب‌آور هستند، در نتیجه بسته به شرایط خود مانند رانندگی، از مصرف آن‌ها اجتناب ورزید.

آکادمی جمشیدیان هلث با برگزاری دوره های آموزشی پزشکی و پرستاری حضوری و آنلاین از جمله دوره زخم و استومی، دوره مدیریت راه هوایی، دوره تزریقات، دوره کمک پرستاری، دوره بخیه، دوره پوست، دوره بوتاکس و … با بهره گیری از تیم قوی و با مهارت، گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت کشورمان برداشته اند.

آموزش های این موسسه به گونه ای است که مناسب تمام افراد جامعه بوده و می توانند در این دوره ها شرکت کنند و کسب مهارت کنند. این مرکز علاوه بر آموزش، می تواند در مورد تاسیس کلینیک و شروع کسب و کار در حوزه سلامت نیز به شما کمک کند تا بتوانید با بینش درست و اطمینان خاطر در این راه قدم بردارید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  ۰۹۳۸۰۴۱۴۳۳۷ تماس حاصل فرمایید

با تیم جمشیدیان هلث هیچ نگرانی برای شما باقی نخواهد ماند.

 

 

حتما ببینید

بهترین حالت خوابیدن برای دیسک کمر

مدل خوابیدن | بهترین حالت خوابیدن | جمشیدیان هلث

در سال ۲۰۲۲ تحقیق جالبی بر روی مراحل خوب انجام شد. این تحقیق نشان می …

2 نظر

  1. سلام بخاطر افت قند اورژانس دکستروز تزریق کردن روی مچ منتها فکر میکنم که رقیق نکرده باشن. محل تزریق و کمی بیشتر اطراف متورم شده قسمتی از ساعد و مچ. خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد درست میشه

    • سلام،کمپرس گرم بذارین.
      از عوارض تزریق دکستروز هایپرتونیک هست
      باید از یه رگ بزرگ استفاده بشه.
      موفق باشید
      جمشیدیان هلث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *