تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا | تریاک در درمان کرونا

در خصوص تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا چه اطلاعاتی دارید؟ در علم پزشکی برای پیشگیری و درمان بیماری ها، از داروهای متنوع و متفاوتی استفاده می‌شود. بسیاری از داروهای مورد استفاده، برگرفته از طبیعت و گیاهان موجود در طبیعت هستند. به طور مثال شربت های خلط آور گلو از گیاه آویشن تهیه می شوند، برای تهیه ی داروهای بیهوشی از عصاره درخت بید بهره می‌گیرند.

تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا

ماده ی اصلی قرص ها و داروهای مسکن و بیهوشی از عصاره ی گیاه خشخاش و فرآورده های حاصل از آن، تهیه می شود. از دیرباز در علم پزشکی، برای کاهش درد هنگام انجام عمل های جراحی و ایجاد بی حسی در فرد، از شیره ی تریاک و فرآورده های حاصل از آن بهره گرفته اند.

تاریخچه استفاده از مواد مخدر

قبل از بررسی تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا ، تاریخچه ی استفاده از آن را بررسی نماییم. بنابر تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد محل رویش ابتدایی گیاه خشخاش، سواحل دریای مدیترانه بوده است. کشت این گیاه قدمت ۱۵ هزار ساله دارد. ابتدا انسان از خاصیت دارویی و شادی آور بودن خشخاش و تریاک حاصل از آن، آگاهی نداشته است. حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، مصریان این گیاه را به عنوان گیاه شادی آور نامگذاری کردند. به نظر می رسد برای اولین بار، مصریان از خواص دارویی گیاه خشخاش بهره گرفته باشند.

در جنگ جهانی اول از تریاک و شیره ی تریاک برای بی حس نمودن مجروحان، و مداوای درد آنها استفاده می‌شد. درمان خانگی استخوان درد، پا درد و کمر درد به استفاده از تریاک صورت می‌گرفت و افراد به منظور کاهش درد، مواد مخدر استعمال می کردند. پس از آن، شیره تریاک و مشتقات آن به جبهه های جنگ، بیمارستان ها، اتاق عمل و مراکز درمانی راه یافتند.

امروزه از شیره ی تریاک و فرآورده های حاصل از آن برای بیهوشی، کاهش درد و با همه‌گیری کرونا، در درمان کرونا استفاده می‌شود. استفاده از تریاک در درمان کرونا، برخلاف باورها بسیار مضر می باشد.

تاریخچه استفاده از مواد مخدر

تاثیر شیره تریاک بر درمان کرونا

به منظور بررسی تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا ، ابتدا خواص تریاک و فرآورده های حاصل از آن را بررسی کردیم. بیش از ۱۰ درصد تریاک از مرفین که خاصیت آلکالوئید دارد، تشکیل  شده است. تریاک از ساختاری اپیوئیدی تشکیل شده است.

اپیوییدها به جای انتقال دهنده های عصبی، بر نورون های عصبی تأثیر می‌گذارند و موجب اختلال کارکرد صحیح سیستم عصبی می‌شوند. از مواد مخدر، شبه مخدر و فرآورده های مواد مخدر مانند‌؛ شیره ی تریاک، مورفین، متادون، هیدرومورفین و دزومورفین به عنوان ضد درد، ضد سرفه، درمان اسهال، کاهش درد استخوان و کاهش نشانه های آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده می‌شود. به تازگی از این مواد در درمان کرونا هم بهره می‌گیرند که عوارض بسیار بالایی برای شخص به همراه دارد.

انواع مخدر 

در زیر مختصری با انواع مخدرها آشنا می شوید.

  • تریاک از گیاهی به نام خشخاش به دست می آید. بدین صورت که پوست گل خشخاش را تراشیده و به صورت خشک شده استفاده می کنند. مصرف آن احساس سرخوشی و شادابی اولیه به فرد می‌دهد. پس از آن فرد دچار احساس منفی و اعتیاد می شود.
  • مورفین ماده ای است که از تریاک تولید می‌شود و آلکالوئید خالص است. به دو صورت جامد و مایع به مصرف می‌رسد. مورفین به شدت خواب آور و ضد درد می باشد. این دارو به عنوان ضد درد قوی، باعث ایجاد آرامش در افراد مجروح، افراد تحت عمل جراحی و بیماران می شود.
  • هروئین از مورفین استخراج شده و با مواد شیمیایی مضر ترکیب می‌شود. این ماده به شدت اعتیاد آور و مضر می باشد. آسیب به معده، کبد، قلب و عروق، کلیه و رگ های لنفی از عوارض مصرف هروئین می باشد.
  • متادون خاصیت دارویی دارد و به عنوان دارو استعمال می شود. خاصیت ضد سرفه و ضد درد دارد و مصرف بیش از حد آن موجب به کما رفتن و مرگ فرد می شود.
  • دزو مورفین یکی دیگر از مواد مسکن می باشد که عوارض بسیاری دارد.

علائم مصرف مواد مخدر

علائم مصرف مخدر ها شامل موارد زیر می باشد: 

  • میوز مردمک چشم، به صورتی که مردمک چشم به شدت کوچک می‌شود.
  • بی دردی و بی حسی بدن
  • کاهش چشمگیر درد بدن
  • تعریق شدید دست ها و بدن

از مورفین و شیره ی تریاک در بیمارستان ها به عنوان ضد درد در مجروحان جنگی، مجروحان تصادفی، افراد جراحی شده، افراد دچار تروما، افراد دارای دردهای کلیوی و افراد مبتلا به ادم یا خیز ریوی استفاده می‌شود. به منظور کسب اطلاعات پزشکی بیشتر در این زمینه می توان به سایت استاد خسرو جمشیدیان مراجعه نماید.

درمان کرونا :قرص یا مواد مخدر ؟

تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا چگونه است؟

تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا چگونه است؟ مورفین یک آلکالوئید تهیه شده از شیره تریاک خالص می باشد. مورفین اکثرا از شیره سوخته ی تریاک استخراج شده و بسیار قوی می باشد. استفاده از مورفین در بیماران کرونایی سبب سرکوب سیستم تنفسی، کاهش سرفه و کاهش درد می شود و از بروز نشانه های عود بیماری جلوگیری می کند. شربت آلرگاد حاوی مورفین می باشد که بیماران کرونایی باید از مصرف آن اکیدا خودداری نمایند. افراد مبتلا به کرونا که از مورفین استفاده می کنند در دو دسته جای می‌گیرند.

  1. گروه اول کسانی هستند که به کرونای خفیف مبتلا هستند و کمتر از ۳۰ درصد ریه ی آنها درگیر ویروس کووید شده است. مصرف مورفین برای افراد مبتلا به کرونا، درد و سرفه را کاهش می‌دهد و با سرکوب سیستم تنفسی، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون موجب آرامش فرد می گردد. بهبود بیماری این افراد، به دلیل استفاده از مورفین و تریاک نیست. بلکه به دلیل خفیف بودن بیماری و درگیری پایین ریه ی افراد می باشد.
  2. گروه دوم افراد مبتلا به کرونای شدید هستند که از مورفین استفاده می‌کنند. مورفین با تون عضلانی، موجب سرکوب سیستم تنفسی، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون می گردد. همچنین مورفین با کاهش درد و کاهش سرفه، سبب ناآگاهی از عود بیماری و درگیری ریه می شود.  اگر فرد مبتلا از مورفین استفاده نکند، عوارض و نشانه های پیشروی کرونا نمایان شده و اقدامات لازم جهت بهبود شرایط انجام می‌گیرد. اما در شرایطی که مورفین علائم پیشرفت کرونا را سرکوب نماید، نشانه های عود بیماری نمایان نمی شوند. متاسفانه در بیماران کرونایی که مورفین استعمال نموده اند، پس از آلوده شدن بالای ۹۰ درصد ریه، متوجه وخامت اوضاع می‌شوند.
کلام آخر

در این مقاله به تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا پرداخیتم. با بررسی تاثیر مورفین بر علائم بیماری کرونا، فرضیه درمان کرونا با تریاک و مواد مخدر رد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد علائم درگیری ریه در کرونا، واکسن کرونا، بیماران کرونایی چه بخورند؟ ویتامین و آمپول تقویتی کرونا و تفاوت آلرژی با کرونا می توان به سایر بخش های سایت استاد خسرو جمشیدیان مراجعه نمایید.

ما در تیم قدرتمند Jamshidian Healt با برگزاری دوره های آموزشی مجازی بالینی گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت کشورمان برداشته ایم. نکته های طلایی دوره برای همه افراد جامعه کاربردی و ضروری خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت معتبر استاد خسرو جمشیدیان یا اینستاگراممراجعه نماید.

حتما ببینید

هر آنچه راجع به امیکرون باید بدانید| جمشیدیان هِلث

منشاء امیکرون کرونا که شکل تغییر یافته ویروس کوید-۱۹ است، نامشخص می باشد زیرا محتوی …

26 نظر

  1. سلام. ببخشید دوره حضوری زخم هنوز ظرفیت ثبت نام دارید؟

    • سلام. نه ظرفبت تموم شده. به خاطر همین میگم ظرفیت محدود هست شما باید سریع ثبت نام کنید که جا نمونی و گرنه بعدش دیگه انجام نمیشه
      تاریخ دوره بعدی دوره زخم ۲۰ تا ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲
      برای اطلاع از تاریخ دوره ها صفحه اصلی سایت رو نگاه کنید

  2. چرا اینقدر جبهه گیری می کنید؟
    مگه علم پزشکی طبایع ۴ گانه را تایید می کنه؟ ولی همه ی ما سردی وگرمی غذاها را حس کردیم.
    آقا شیره ی تریاک زمان دلتا جون خیلی‌ها را نجات داد. نه اینکه معتاد بشن. دو سه بار مصرف کردند و زنده موندن. دیگه هم سراغش نرفتند. مگه اینها که تو بیمارستان یکی دو بتر مرفین ترزیق می کنند معتاد می شن؟!

    • سلام. طب سنتی در عصر حاضر میتونه به عنوان طب مکمل استفاده بشه، طبیعتا برای بیماری های جدید باید از درمان های جدید استفاده بشه، یه بیماری که قرن ها پیش وجود نداشته رو نمیشه با طب عهد قدیم درمان کرد.
      الان هم به مدد طب نوین و واکسیناسیون جهانی،کرونا از حالت کشنده و حاد خارج شده و دیگه نیازی به تریاک و شیره و سیخ و سنگ نیست.
      ماهیت داروهای مخدر هم با هم فرق داره و اگر در دوزهای غیر درمانی استفاده بشه، شامل عوارض خواهد بود.
      موفق باشید
      jamshidian health

  3. سلام دکتر حرف شما درست ولی این مواد رو خیلی ها جواب داد؟

  4. زیربنای علم تجربه هست، تجربیات عده زیادی نشان دهنده تاثیر مثبت شیره در درمان خیلی از بیماری ها از جمله کرونا هست

    • تعداد افراد که معتاد هستن و گرفتار مواد شدن زیاد هست. تجربه یک عده معدود نمیتونه نسخه جامعی باشه.
      موفق باشید
      jamshidian health

  5. تریاک عالیه ماکه سوزن کرونا هم نزدیم بجاش تریاک بابافورزدیم وسوختشوکردیم شیره کشیدیم همگی خانوادگی اصلاهم مریض نشدیم خداروشکر

  6. دکتر من با خدا تارف ندارم. ولی تو کرونا دکتراتون منو جواب کردن و گفتن درمان میشه ویروس ویشروی کرده . آوردند خونه بستم به تریاک و شیره . من که یه هفته بجز دو الی چهار بار اونم یه بار سیب و چندناری یثسوپ خوردم . بعد مصرف روزی سه پرس غذا و تا دلت بخواد میوه. تو سه روز بلند شدم پس الکی این مواد معجزه ساز تخریب نکنید.

    • سلام. اگر فرمایش شما برای همه مواقع درمان جواب می داد که همه معتاد می شدن و برای درمان بیماری هاشون هم کسی به مراکز درمانی مراجعه نمی کرد و به روش زنجبیل و روغن بنفشه درمان خانگی انجام می دادن.
      اما علم بزرگ پزشکی فرمایش شما رو رد میکنه.
      موفق باشید
      jamshidian health

  7. پدرم تریاکیه..الان ۳۷سالمه ..هنوز ندیدم پدر سر ما بخوره.زمان کرونا من ده بار گرفتم وپیش پدرم بود او حتی یه سرفه هم نزد

  8. در هر صورت. ظاهران. ثفتی درد رو کاهش میده. والتهاب و کم میکنه. مریض اروم میشه. مخصوصان. اعتماد به نفس مریض و بالا میبره. این خودش یعنی. ۱۰ هیچ به نفع مریض. حالا چهار تا این تو. مشکل پیدا میکنن.

    • سلام وقتتون بخیر آقای جمشیدیان مشاوره تلفنی دارید؟
      من برای استارت به کاری خیلی دودل هستم و نیاز به مشاوره دارم .

      • سلام. بعله مشاوره در حوزه پزشکی،و پرستاری داریم. برای دریافت وقت مشاوره با شماره
        ۰۲۱-۸۸۷۷۱۸۲۱
        تماس بگیرید‌ که بهتون وقت بدم.

  9. دلیل اصلی مرگ و میر کرونا ویروس بخاطر پدیده ای موسوم به طوفان سیتوکین است که نوعی پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن توسط لنفوسیت های T به پادتنهای ازاد شده توسط ویروس است و همچنین تاثیر ضد التهابی قوی مورفین ثابت شده است یعنی اگر به صورت دارو و به طور خوراکی برای افرادی که به این ماده از قبل اعتیاد نداشتن به صورت دوره ای مصرف شود طبق شواهد موجود که همان افراد دارای اعتیاد که اکثرا از نظر جسمانی بسیار ضعیف و دارای ریه های از قبل تخریب شده با دود مواد مخدر در نتیجه تولید موکوس بیشتر و شرایط بهتری برای رشد عوامل بیماری زا فراهم است مانند افراد مبتلا به copd یا برونشیت مزمن
    اینکه شما این قضیه رو رد میکنید ممکنه جان عده ای رو به خطر بندازه

  10. همه این حرفا فقط به خاطر اینکه تریاکو شیره اعتیاد آوره وگرنه اگه معتاد نشی درمانه کروناست من هم خودم هم مادر خانومم هم خانومم وهم پدرم چند بار شیره استفاده کردیم تاثیرش خوب بود

    • سلام و درود
      برا همه اینطور نیست و کاملا اشتباه و غیر علمی است
      موفق باشید
      تیم Jamshidian Health

      • افرادی که درگیر کرونا بودن مخدر مصرف کردن به سادگی رد شدن، ولی ورزشکارانی که بدلیل عدم مصرف فوت شدن

        • سلام، هیچ مدرک علمی مبنی بر اثبات این موضوع نیست، اتفاقا گزارش های خیلی زیادی از مراکز مراقبت ویژه داریم که در زمان کرونا بیماران معتاد به تریاک هم فوت شدن.
          موفق باشید jamshidianhealth

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *