ویتامین و آمپول تقویتی کرونا|مصون ماندن ازکرونا|جمشیدیان هلث

کووید 19 |واکسن کووید 10

آیا لیست ویتامین و آمپول تقویتی کرونا را می شناسید؟ در خصوص نحوه عملکرد ویتامین و آمپول تقویتی کرونا چه می دانید؟ میکروب‌ها و ویروس ها برای ورود به بدن انسانها، با دو خط دفاعی اولیه و ثانویه که وظیفه ی حفظ سلامت بدن را برعهده دارند، روبه رو می‌شوند. اولین خط دفاعی شامل: پوست، عرق، اشک و نوعی سلول ایمنی عمومی به نام فاگوسیت می باشد. میکروب‌ها با عبور از خط دفاع اولیه، با دفاع تخصصی بدن که شام: لنفوسیت ها، فاگوسیت های اختصاصی و پادتن ها است، روبه رو می‌شوند. با فعالیت صحیح و عملکرد طبیعی سلول های ایمنی بدن، باکتری ها، ویروس ها و سلول‌های سرطانی به آسانی از بین رفته و سلامت بدن حفظ می‌گردد. سلامتی و عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن، علاوه بر نیاز به انرژی، به ویتامین ها و ریز مغذی ها مرتبط می باشد. با همه گیری ویروس COVID_19 تقویت سیستم ایمنی فرد، پس از رعایت بهداشت فردی و عمومی از مهم ترین عوامل مقابله با ویروس می باشد. ویتامین ها، ریز مغذی ها و آمپول های تقویتی برای کرونا، مواردی هستند که افراد به امید مصون ماندن از کرونا، از آنها بهره می‌گیرند.

ویتامین تقویتی کرونا

شناخت سلول های بدن، تاثیر ویتامین و آمپول تقویتی کرونا را قابل درک می‌نماید. بدن انسان از سلول های مختلف با ساختار و عملکردهای متفاوت، تشکیل شده است. سلول ها برای سوخت و ساز، رشد و انجام متابولیسم های مناسب، علاوه بر نیاز به مواد آلی، اکسیژن و آب، به مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارند. تامین مواد مورد نیاز بدن یا از طریق خوردن و آشامیدن برطرف می‌شود یا بدن آن ماده ی لازم را ساخته و استفاده می‌کند.

گاهی اوقات که مواد مغذی کافی به بدن نرسیده و بدن توانایی ساخت آن ماده را ندارد، استفاده از مکمل ها  و ویتامین ها آغاز می‌شود. ویتامین های گروه B, ویتامین C, ویتامین D, ویتامین A و ریز مغذی هایی چون آهن، روی و سلنیوم در ساختار سلول های ایمنی بدن نقش حیاتی دارند. آمپول های تقویتی کرونا و مواد مغذی، سلول‌های ایمنی را در برابر ویروس کووید، تجهیز و قوی می‌گردانند. در زیر اثرات و عملکرد این مواد را بر روی دستگاه ایمنی بدن انسان بررسی کنیم.

ویتامین C : طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین C یا اسکوربیک اسید، با تأثیر بر رونویسی ژن تولید کننده ی آنتی بادی ها، ایمنی بدن را تقویت نموده و در درمان بیماری های تنفسی مخصوصا کرونا بسیار موثر می باشد. ویتامین C همچنین موجب پاکسازی و تقویت عملکرد نوتروفیل های فاگوسیت کننده می‌شود. ویتامین C در مواد غذایی چون: سبزیجات، میوه ها و مرکبات به وفور وجود دارد. در صورت برآورده نشدن نیاز بدن به این ویتامین از طریق مواد غذایی، قرص های مکمل و قرص جوشان ویتامین C این کمبود را جبران می‌کنند.

ویتامین ها و آمپول های تقویتی برای مصون ماندن از کرونا

ویتامین D: تأمین و ساخت ویتامین D بدن، بر عهده ی سلول‌های پوست و میکروب های فعال در روده ی بزرگ می باشد. این ویتامین هنگام تابش مستقیم نور خورشید بر سلول‌های پوست ساخته می‌شود. طبق تحقیقات، این ویتامین با اثر گذاری بر فعالیت نوعی گلبول سفید به نام فاگوسیت، ایمنی بدن را تقویت می نماید. فاگوسیت ها وظیفه ی انهدام میکروب های خارجی را بر عهده دارند. در صورت نیاز بدن به ویتامین D،می‌توان از قرص های ژله ای حاوی این ویتامین بهره گرفت.

ویتامین B: ویتامین های گروه B با نام های بیوتین، تیامین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، اسید فولیک، کوبالامین، پابا و نیاسین می‌باشند که در ساختار و متابولیسم بسیاری از سلول‌های بدن حضور دارند. این ویتامین ها در حفظ سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن که در مقابله با کرونا هستند، بسیار موثر می‌باشند. نان ها، غلات، انواع گوشت، ماهی، آجیل، سبزیجات و میوه، منبع غنی از  ویتامین های B کمپلکس می باشند. در صورت نیاز بدن به ویتامین B، می‌توان از آمپول ها و قرص های ویتامین B بهره گرفت.

ویتامین A : این ویتامین با تقویت سلول های پوستی و سلول های سازنده ی دستگاه تنفسی، به طور مستقیم در حفظ سلامت بدن موثر است. سلامت سلول‌های پوست و دستگاه تنفسی، مانع ورود ویروس کرونا به درون بدن می‌گردد. این ویتامین در هویج، سبزیجات و غذاهای دریایی یافت می‌شود.

عناصرFe،  Seو روی: این عناصر نقش بسزایی در متابولیسم های اساسی سلول ها ایفا می‌کنند. افزایش ایمنی بدن، تحت تاثیر این عناصر امکان پذیر می‌شود. این عنصرها به عنوان کاتالیزور، فرآیندهای از بین بردن میکروب‌ها را سرعت می‌بخشند. گوشت، حبوبات و سبزیجات منبع غنی از عناصر آهن، سلنیم و زینک می‌باشند. در صورت کمبود این عناصر در بدن، می‌توان از قرص های آنها استفاده نمود.

ویتامین ها ی تقویتی برای درمان کرونا

آمپول تقویتی کرونا

آمپول B کمپلکس یا نوروبیون حاوی ویتامین هایB1 ،B6و B12 در لیست ویتامین و آمپول تقویتی کرونا می باشد. مصرف این آمپول به بهبود کم خونی، التهاب عصبی، بیماری های قلب، کرختی و سستی بدن و آلزایمر کمک می‌نماید. رفع آنمی ناشی از کمبود ویتامین B، کاهش التهابات عصبی، تقویت ضربان قلب و سیستم ایمنی، نقش موثری در مقابله با کرونا ایفا می‌کند. آمپول نوروبیون، ضعف عمومی و خستگی روزانه را در افراد عادی و افراد مبتلا به کرونا، کاهش می‌دهد. این آمپول باید تحت نظر پزشک و به صورت هفتگی تزریق شود.

سخن آخر

با شیوع ویروس کرونا مهم ترین توصیه ی متخصصان شامل رعایت بهداشت فردی، رعایت قرنطینه، استفاده از ماسک و دستکش، خوردن غذاهای مقوی، تامین مواد مغذی و ویتامین های لازم بدن و دستگاه ایمنی می‌باشند. گاهی به دلیل رژیم های غذایی نادرست، در دسترس نبودن مواد غذایی و یا مشکلات دستگاه گوارش در جذب این مواد غذایی، ریز مغذی ها و ویتامین های بدن تامین نمی‌شوند. به منظور جبران این کمبود، مصرف ویتامین ها و عناصر تحت نظر پزشک توصیه می‌گردد. ویتامین و آمپول تقویتی کرونا و ریز مغذی ها مواردی هستند که افراد به امید مصون ماندن از کرونا، از آنها بهره می‌گیرند.به منظور رهایی از اپیدمی کرونا و بازگشت به زندگی عادی، تزریق واکسن کرونا برای همه الزامی می باشد.


ما در کلینیک نوین دیدگان تهران تلاش میکنیم برای همه یک معجزه باشیم. ما در تیم قدرتمند Jamshidian Healt با برگزاری دوره های آموزشی مجازی بالینی گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت کشورمان برداشته ایم. نکته های طلایی دوره برای همه افراد جامعه کاربردی و ضروری خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت معتبر استاد خسرو جمشیدیان یا اینستاگرام مراجعه نماید.

bed_video url=”https://jamshidianhealth.com/wp-content/uploads/video/health/after-corona.mp4″]

حتما ببینید

هر آنچه راجع به امیکرون باید بدانید| جمشیدیان هِلث

منشاء امیکرون کرونا که شکل تغییر یافته ویروس کوید-۱۹ است، نامشخص می باشد زیرا محتوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *