قند خون | دستگاه قند خون | جمشیدیان هِلث

تست قند خون

بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند و یا در خانواده سابقه ابتلا به قند خون را دارند لازم است که به صورت دوره ای و یا حتی روزانه نسبت به اندازه گیری قند خون خود اقدام کنند. در این مطلب با نحوه اندازه گیری قند خون و دستگاه قند خون آشما خواهید شد و بعد از دیدن فیلم قادر خواهید بود به راحتی قند خون خود و دیگران را اندازه گیری کنید.

قند خون

همانطور که می دانید تغذیه درست، ورزش، کنترل منظم قند از اجرای اصلی در درمان دیابت می باشد. اما شاید برای شما امکان مراجعه به کلینیک ها و مراکز درمانی برای کنترل قند خون وجود نداشته باشد در این صورت بهترین راه حل ممکن دستگاه های اندازه گیری قند خون با گلوکومتر می باشد.

این دستگاه به راحتی در منزل قابل استفاده است و افراد دیابتی می تواند با چند مرحله ساده در عرض چند دقیقه قند خون را اندازه گیری کنند و از پیشرفت دیابت جلوگیری کنند. گاها دیابت به حدی پیشرفت می کند که عوارض آن از کنترل خارج می شود اما وقتی شما بتوانید با این گلوکومتر ساده قند خونتان را مرتبا اندازه گیری کنید به راحتی می توانید از نتیجه آن در تنظیم روش درمانی هم استفاده کنید. پس به راحتی با این دستگاه عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید.

دستگاه قند خون

برای تست قند خون استفاده از دستگاه گلوکومتر انتخاب ایده آلی است، چون شما به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه مقدار قند خون خود را به دست بیاورید.این دستگاه دارای قلم لنست، سوزن لنست، نوار تست قند خون و دستگاه گلوکومتر می باشد. این دستگاه آزمایشگاهی می باشد که با مشخص سازی غلظت تقریبی گلوکز موجود در خون عوارض ناشی از ازدیاد آن را کم کند. در این دستگاه نواری به اسم نوار تست قند خون قرار داده شده که این نوار داخل ماده ای به صورت غوطه ور قرار داده شده است و از این طریق دستگاه میزان قند خون موجود در خون را نشان می دهد.

دستگاه قند خون

آموزش کار با دستگاه قند خون

با قلم، نوار، سوزن مخصوص یا لانست و دستگاه قند خون می توان اندازه گیری را انجام داد. اولین کاری که در این اقدام شما باید انجام دهید برداشتن نوار تست است. قسمتی از نوار که درجه بندی شده است و به جهت فلشی که بر روی نوار است آن را در داخل دستگاه فرو می کنیم. اگر علامت قطره بر روی دستگاه ظاهر شد یعنی نوار تست را درست وارد دستگاه کرده اید. اما در برخی موارد دستگاه ارور می دهد و یا کدی بر روی آن نمایش داده می شود این کد اغلب به معنی اشتباه قرار دادن نوار است و بهتر است این مشکل را رفع کنید تا تست نتیجه درستی به شما ارائه دهد.

در مرحله بعدی قلم دستگاه یا به اصطلاح عامیانه اسلحه دستگاه قند خون  را می آوریم. سر قلم را به جهت فلش های روی آن باز می کنیم و سوزن لانست را که یک بار مصرف است درون آن قرار می دهیم. زمانی که سر قلم با چرخش به خوبی سر خود قرار نگرفت می توانید از ارقام آخر آن را قرار داد و بچرخانید تا کاملا روی آن جای بگیرید.

تمامی قلم ها قابلیت شلیک شدن دارند. برای آماده به کار کردن این قلم و مسلح کردن آن باید قسمت انتهایی قلم را بکشید تا کاملا آماده ی شلیک شود. حال در این مرحله دستگاه و قلم هر دو آماده به کار هستند.نکته حائز اهمیت این است که درجه بندی روی قلم باید بر اساس سن افراد تعیین شود. هرچه افراد سالمند باشند می توان از اعداد کمتر استفاده کرد معمولا برای افراد نوجوان از درجه سه استفاده می شود.

در مرحله بعدی می توانید نوک انگشت فرد را با پنبه اکل کاملا ضدعفونی کنید بهتر است از قبل نوک انگشت فرد را بگیرید تا خون در این قسمت جمع شود و قلم را روی نوک انگشت به صورت عمودی قرار می دهیم و سپس دکمه دستگاه قند خون را می زنید. خون را روی نوار تست بریزید و منتظر شوید تا تایمر دستگاه شروع به شمارش کند و میزان قند خون فرد را نشان دهد.

این دستگاه مناسب افرادی است که نیاز دارند هر روز یا هر چند وقت یکبار دیابت آن ها کنترل شود. پس اگر نمی توانید به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها مراجعه کنید دستگاه را تهیه کنید و از سلامت خود به صورت مداوم اطمینان حاصل کنید.

قند خون

تست قند خون

تست قند خون با دستگاه گلوکومتر یکی از ضرورترین بخش های درمان در بیماران دیابتی می باشد. از مهمترین مزایایی که اندازه گیری صحیح و به موقع قند خون به دنبال دارد می توان به مواردی از قبیل کنترل بهینه و دقیق هیپوگلیسمی و هایپرگلایسمی، کاهش پیدا کردن عوارض بلند مدت دیابت، کاهش سنگینی بار مشکلات اقتصادی، کاهش تاثیرات بیماری بر روی شیوه زندگی بیماران و معضلات مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها اشاره کرد. علاوه بر مزایا، ویژگی های زیادی باعث شده است تا بیماران این دستگاه را انتخاب کنند.

یکی از این ویژگی ها کاربری آسان است چون شما تنها با چند مرحله ساده میزان قند موجود در خون خود را اندازه می گیرید. کار با این دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و تنها با یک بار مطالعه راهنمای دستگاه می توانید با آن کار کنید. این دستگاه از استانداردهای جهانی برخوردار است و درصد دقت و ایمنی آن بسیار بالاست. با توجه به اینکه در دستگاه دکمه خروج نوار تست تعبیه شده است، پس درصد خطا و اشتباه در آن به حداقل رسیده است. شما برای اندازه گیری این دستگاه هیچ محدودیتی ندارید و می توانید هر زمان که احساس کردید قند خون شما افت پیدا کرده آن را اندازه گیری کنید.

کلام آخر

آمارهای جهانی نشان می دهد که هر ثانیه دو نفر در جهان به دیابت مبتلا می شوند و یک نفر به دلیل عوارض خطرناک این بیماری جان خود را از دست می دهد. از آنجا که امروزه بیشتر افراد به این نتیجه رسیده اند که پیشگیری بهتر از درمان است پس به راحتی می توان با دستگاه تست قند خون جلوی عوارض جبران ناپذیر را گرفت. شما اکنون قادر خواهید بود با کمک دستگاه قند خون میزان گلوکز موجود در خون خود را اندازه گیری کنید. یادتان باشد که سلامتی مهم ترین دارایی هر انسان است .

آکادمی جمشیدیان هلث با برگزاری دوره های آموزشی پزشکی و پرستاری حضوری و آنلاین از جمله دوره زخم و استومی، دوره مدیریت راه هوایی، دوره تزریقات، دوره کمک پرستاری، دوره بخیه، دوره پوست، دوره بوتاکس و … با بهره گیری از تیم قوی و با مهارت، گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت کشورمان برداشته اند.

آموزش های این موسسه به گونه ای است که مناسب تمام افراد جامعه بوده و می توانند در این دوره ها شرکت کنند و کسب مهارت کنند. این مرکز علاوه بر آموزش، می تواند در مورد تاسیس کلینیک و شروع کسب و کار در حوزه سلامت نیز به شما کمک کند تا بتوانید با بینش درست و اطمینان خاطر در این راه قدم بردارید.

با تیم جمشیدیان هلث هیچ نگرانی برای شما باقی نخواهد ماند.

 

حتما ببینید

بهترین حالت خوابیدن برای دیسک کمر

مدل خوابیدن | بهترین حالت خوابیدن | جمشیدیان هلث

در سال ۲۰۲۲ تحقیق جالبی بر روی مراحل خوب انجام شد. این تحقیق نشان می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *