تفاوت آلرژی با کرونا | علایم اصلی آلرژی | جمشیدیان هِلث

آلرژی یا کرونا ؟ تفاوت آلرژی با کرونا می دانید ؟

آیا تفاوت آلرژی با کرونا را می دانید؟ با شروع فصل سرما هراس و نگرانی های زیادی دامن گیر افرادی می شود که سابقه آلرژی دارند. در چند سال اخیر پیدایش اپیدمی ویروس کرونا و علائم مشابه آن با آلرژی، باعث افزایش این نگرانی ها شده است. با توجه به اینکه در آستانه ی سرد شدن هوا هستیم و افراد زیادی دچار آلرژی فصلی می شوند و ممکن است به اشتباه این حساسیت را با کرونا اشتباه بگیرند لذا فراگیر شدن ویروس کرونا در سطح جهانی برای افراد با سابقه آلرژی دغدغه هایی به وجود آورده است.

کووید ۱۹ به خودی خود یک بیماری نگران کننده و هراس آور است و اگر اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص نداشته باشید ممکن است اگر اشتباه تشخیص داده شود راه های درمانی زیادی را امتحان کنید و نتوانید به نتیجه درمانی رضایت بخشی دست پیدا کنید. شاید تا چندین سال قبل حساسیت فصلی که بیشتر در فصل بهار و پاییز شیوع پیدا می کرد، نگرانی و هراس نداشت و افراد با چند درمان دارویی به  راحتی می توانستند از این مرحله به راحتی گذر کنند.

اما در سه سال اخیر وجود کووید ۱۹ سبب شد تا آلرژی با کرونا اشتباه گرفته شود. اما آنچه در تحقیقات اخیر به دست آمده است باعث مجزا نمودن علائم این دو بیماری شده است و نگرانی ها را تا حدودی کاهش داده است. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با علائم این دو  بیماری آشنا شوید.

درباره علامت های بیماری های آلرژی با کرونا

با شروع فصول سرد سال رینیت آلرژیک و علائم آن بروز پیدا می کند. اما حساسیت فصلی از یک طرف و ویروس کرونا از طرفی دیگر باعث شده تا گاها افرادی که از تفاوت آلرژی با کرونا اطلاعاتی ندارند، این دو را با هم اشتباه بگیرند. انتشار ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است و این عامل سبب شده است تا افرادی که دچار بیماری های ویروسی می شوند سریعا برای تست ویروس کرونا اقدام کنند.

سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی و کرونا همه ی این بیماری ها علائم مشترکی دارند و همه ی ما از بچگی تا به حال چندین بار دچار یکی از این بیماری ها شده ایم. ابتلا شدن به هر یک از این بیماری ها با علائمی از قبیل آب ریزش بینی، بدن درد، تب و لرز، عطسه، سرفه خشک و خلط دار، آبریزش چشم و .. همراه است. اما برای اینکه به راحتی تفاوت آلرژی با کرونا را تشخیص دهید، باید علائم اختصاصی هر بیماری کاملا مشخص شود.

بی شک یک سری از علائم فقط مختص بیماری کرونا هستند و هیچ یک از این نشانه ها در آلرژی دیده نمی شود. اطلاع پیدا کردن در مورد این علامت می تواند در انتخاب روش درمان موثر باشد. اقدامات ابتدایی در بیماری کرونا بسیار سودمند هستند و می تواند نقش موثری در تسریع درمان داشته باشند.

آلرژی یا ویروس کووید؟علامت ویروس کوویدچیست ؟آلرژی چیست؟

علائم اصلی بیماری کرونا

با همه گیری ویروس کرونا و تشابهات این بیماری با سایر بیماری های ویروسی مراجعات افراد به مراکز درمانی بیشتر می شود و این مراجعات غیر ضروری می تواند باعث شیوع بیشتر بیماری های ویروسی شود. درست است که بیماری آلرژی با کرونا یک علایم مشابهی دارند اما برخی علائم فقط در بیماری کرونا وجود دارد و از طریق همین علائم پی می بریم که فرد مبتلا به کرونا است یا آلرژی.
در زیر به شایع ترین علائم کرونا اشاره می کنیم:

  • تب و لرز
  • بدن درد
  • کاهش حس چشایی و بویایی
  • تنگی نفس
  • سرفه
  • سردرد
  • آبریزش بینی خیلی کم
  • علائم گوارشی
    برای کسب اطلاعات در مورد
    ویتامین و آمپول تقویتی کرونا، واکس کرونا، بیماران کرونایی چه بخورند؟ تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا، علائم درگیری ریه در کرونا به سایر بخش های سایت مراجعه کنید.

علایم اصلی آلرژی

معمولا افرادی که سابقه حساسیت فصلی را دارند با شروع فصل بهار و پاییز علائم در آن ها بروز پیدا می کند و می توانند حدس بزنند که به آلرژی مبتلا شده اند. آلرژی با کرونا یا همان کووید ۱۹ شباهت ها و تفاوت های فاحشی دارند. از شایع ترین علایم حساسیت فصلی شامل عطسه، آبریزش بینی، انسداد بینی (کیپ شدن بینی) و خارش بینی می باشد. البته برخی از افراد دچار علائم دیگری از قبیل خارش چشم ها، حلق و سقف دهان نیز می شوند. این علائم بیشتر در هنگام صبح بروز پیدا می کنند. و افراد در هنگام بیدار شدن از خواب، علائم آن ها عود پیدا می کند.

آلرژی یا حساسیت ؟ تفاوت آلرژی با بیماری کرونا چیست؟

تفاوت آلرژی با کرونا در چیست؟

تفاوت آلرژی با کرونا بسیار واضح است و در زیر می خواهیم علائمی را بیان کنیم که خیلی راحت می توانید متوجه هر کدام از بیماری ها شوید.

  • کسانی که به آلرژی مبتلا هستند تحت هیچ شرایطی حس چشایی و بویایی خود را از دست نمی دهند. از بین رفتن حس چشایی و بویایی فقط مختص بیماری کووید ۱۹ می باشد.
  • علامت دوم تب و لرز است زمانی که شما به آلرژی مبتلا هستید به هیچ وجه دچار تب و لرز نمی شوید و تب و لرز یکی از علائم اصلی کرونا است.
  • در آلرژی دو علامت خیلی مهم وجود دارد که در کرونا اصلا وجود ندارد. آبریزش چشم و آبریزش بینی شدید و عطسه زیاد جزء علامت های اصلی حساسیت فصلی محسوب می شود. در کرونا اصلا آبریزش چشم وجود ندارد. درست است که در برخی از افراد التهاب چشم در کرونا وجود دارد اما آبریزش جزء علائم کرونا نیست. آبریزش بینی در حساسیت فصلی بسیار زیاد است اما در کرونا مقدار آن بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد. عطسه زیاد هم یک شاخص اصلی در آلرژی می باشد که در کرونا اصلا دیده نمی شود و برای رفع این علائم در آلرژی کورتون های قوی تزریق می شود تا این آبریزش چشم قطع شود.
  • در موضوع تنگی نفس باید بگوییم که این علامت در آلرژی بسیار نادر است، مگر اینکه فرد دچار آسم آلرژیک باشد اما در بیماری کرونا به وفور این علامت دیده می شود.
کلام آخر

شناخت علامت های اصلی بیماری آلرژی و کرونا و شناخت تفاوت آلرژی با کرونا ، کمک می کند تا افراد تشخیص بهتر و درست تری داشته باشند. با همه گیری ویروس کرونا تشخیص آلرژی هم تا حدودی مشکل شد و در ابتدا افراد زیادی قربانی تشخیص اشتباه شدند. اگر علامت های اختصاصی این دو بیماری را بررسی کنیم به راحتی می توانیم هر کدام از این بیماری ها را به درستی تشخیص دهیم.

به طور مثال در کرونا، ما علائمی از قبیل کاهش حس چشایی و بویایی، تنگی نفس، تب و لرز و … را شاهد هستیم که این علائم در آلرژی اصلا دیده نمی شود و یا اینکه در آلرژی، عطسه و آبریزش چشم و بینی جزء علامت های اصلی هستند که در کرونا دیده نمی شوند. در این مقاله سعی کردیم شما را تفاوت آلرژی با کرونا آشنا کنیم. به منظور رهایی از اپیدمی کرونا و بازگشت به زندگی عادی، تزریق واکسن کرونا برای همه الزامی می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آکادمی جمشیدیان هلث با برگزاری دوره های آموزشی پزشکی و پرستاری حضوری و آنلاین از جمله دوره زخم و استومی، دوره مدیریت راه هوایی، دوره تزریقات، دوره کمک پرستاری، دوره بخیه، دوره پوست، دوره بوتاکس و … با بهره گیری از تیم قوی و با مهارت، گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت کشورمان برداشته اند.

آموزش های این موسسه به گونه ای است که مناسب تمام افراد جامعه بوده و می توانند در این دوره ها شرکت کنند و کسب مهارت کنند. این مرکز علاوه بر آموزش، می تواند در مورد تاسیس کلینیک و شروع کسب و کار در حوزه سلامت نیز به شما کمک کند تا بتوانید با بینش درست و اطمینان خاطر در این راه قدم بردارید.

با تیم جمشیدیان هلث هیچ نگرانی برای شما باقی نخواهد ماند.

حتما ببینید

هر آنچه راجع به امیکرون باید بدانید| جمشیدیان هِلث

منشاء امیکرون کرونا که شکل تغییر یافته ویروس کوید-۱۹ است، نامشخص می باشد زیرا محتوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *